Min dagsturné i Stockholm.

Det började med Långholmen. Efter mycket trassel med att ta sig igenom maraton-spärrarna vid Västerbron så hamnade jag uppe på amphieteatern med Micke och Carro. Där var det tydligen standup-maraton, Skrattstock haha.. Men det var tokmycket folk och jag fick lite smått panik så jag lämnade det fina paret åt deras öde.
Lika jobbigt var det att ta sig från Västerbron mot Hornstull pga alla jävla idioter som svettades och sprang som dårar i högsommarvädret. Jag tog mig i alla fall upp till Skinnarviksberget för att hänga lite med Marsha och Jonny och deras picnic. Det var nice att sitta där uppe. Det är nog min absoluta favoritplats i Sthlm! Bästa utsikten ever.. Jag rökte några cigg, fick en öl, snackade skit sen åkte jag vidare till mitt nästa stopp som var Kristineberg och Beas lägenhet.
Med ett 6pack folköl och friskt humör hade vi det trevligt i några timmar när det sedan skulle bli dags för nästa stopp; en pub på Vasagatan med Björn. En öl på the Flying Duck sen skulle vi tre åka till Universitetet och attendera popfestivalen men på Tcentralen började jag må väldigt illa så jag beslutade att åka till Sumpan istället där Johan fanns, så kanske jag kunde åka bil hem med honom.
När jag kommer dit väntar dem på fylle-gänget (Erik, Michel och Gustav) så att de kunde börja spela NHL.. Det tog sin tid. Och sen tog det ännu längre tid innan jag slutligen fick lägga mig i sängen och sova. Vi lämnade Sumpan lite över 3 på morgonen. Först skjutsade vi hem Sandra och Freddie till Vällingby och på vägen fick jag en panikattack. Någon sådan har jag ju inte haft på ett tag, så det var grymt deppigt..
När vi kom hem var det ljust ute och det starka kaffet Erik gav mig hade kickat in och det tog en satans tid innan jag somnade. Bah..
Idag är det varmt så in i helvete, jag försökte pressa lite på balkongen men höll på att svimma så här sitter jag nu, väntar på Johan som ska komma hem från frisbeegolfen så vi kan dra och grilla med Marsha och Jonny. Jag är hungrig!!!!

JAG ÄLSKAR STOCKHOLM!


Kommentarer
Postat av: Ms Lovecraft

Västerbroooon, I hate walking on you! (Laakso, sjukt bra låt, kolla upp om du inte redan har hört den)

2009-05-31 @ 20:55:27
Postat av: Mike

Hey synd att du drog men det var ju inte mycket du missade ändå. Dom borde kört det på en stor gräsmatta istället, lite trist att trängas med bekräftelsebrudar i bikini och stekare utan tröja som kräks på varandra(bokstavligen, det hände på raden framför oss).

2009-06-01 @ 12:11:43
URL: http://farmermike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0