Home sweet home.

Kom hem igår kväll efter lite mer än en vecka i Hallsberg och Borås.
Johans morföräldrars stuga ligger en mil utanför Hallsberg ungefär och det området kallas Hultsjö.
Ungefär 500 meter därifrån ligger Hultsjön där man kan bada och det gjorde jag två gånger. Jag var till och med bäst på att doppa mig först. Det är ju faktiskt bara att slänga sig i. Att stå och tveka en halvtimme (som min käre karl gör) gör ju bara saken värre.
Annars blev det mycket mat, glass, godis, tårta, UNO, prat, fotboll och trevligt sällskap i dagarna 5. Ett besök i Hallsbergs simhall blev det också. Sjukt längesen jag satte foten i ett badhus, men det var faktiskt riktigt härligt.

Sen blev det dags för Borås. Vi välkomnades av hemlagad lasagne och öl med procenthalt 9 hemma hos morsan. Vi blev fulla och somnade inte förrän fyratiden. På torsdagen träffade vi Örnsch och drack lite öl på bland annat Trägår'n. Där var det tomt ända fram till elva ungefär. Och inte ens då kom någon jag kände igen. Lite tråkigt men det var i alla fall trevligt att besöka mitt andra hem igen.
Dagen därpå fick jag en ny frisyr och en ny hårfärg. Meningen var att jag skulle bli blond igen men efter ett försök beslöt jag och min härliga frisör oss för att det nog blir bättre med något mörkare.

På lördagen var det bröllopsdags för Candra och Peter!
Det blev en underbar tillställning, de båda var det finaste brudparet jag sett och allt runt omkring var fantastiskt uttänkt!
Från bröllopstårtan till alla tal till lekarna till bröllopsdansen. Jag njöt och funderade på om Vegas i framtiden verkligen är ett bra beslut. Efter några öl kom jag och Johan fram till att vi nog (OM vi gifter oss) ska ha ett bröllop på hemmaplan med vänner och familj.

Idag har det tvättats och vi har bara tagit det lugnt. Imorgon ska det packas resväskor. Det kommer bli en utmaning för vi har bara betalat för EN större resväska och sen får man ju ha ett handbagage med sig som får väga max 10 kilo.. Hur vi ska få plats med sängkläder är en jävla fråga. Den som lever får se.


Kommentarer
Postat av: bec

detdär med 10 kg kommer jag aaaldrig kunna hålla.

2009-07-27 @ 22:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0