Home sweet home.

Ja jävlar. Det var första julen på säkert 10-12 år som jag var sjuk.. Började må illa i onsdags, sen var det kört.. Men jag lyckades i alla fall få i min lite Irish Coffee och en gnutta julmat när det väl gällde.. Annars var det mest julmust som åkte ner i magen, samt olivolja och fiskleverolja som mamma sa var bra för magsjuka. Uääh!
Det var fint att i alla fall hinna träffa två av mina kära vänner, Sandra och sen Mickis, innan helvetet bröt ut..

Fick en massa fina klappar, favoriten måste vara boken, Dan Browns senaste.. Älskar hans böcker.. Just nu håller jag dock på att läsa "Män som hatar kvinnor" så den nya får vänta några dagar till.

Tågresan hem var jobbig. Satt i sätet och ville mest bara försvinna ut genom fönstret någonstans. Kärring snett mittemot mig satt med ylletröja och halsduk och klagade att det var för varmt. Hon sa till konduktören tre gånger tills hon till slut sänkte värmen, då tar kärringen på sig sin jacka och vi andra fick frysa. Fitta..
Signalfel i Älvsjö. Befarade att sitta fast i snöstormen i flera timmar men det rullade på efter 20 minuter. Puh..

Väl hemma kollade vi på "Smash" på dvd och sen fick jag se "Sagan om konungens återkomst" medan Johan gjorde musik på datorn..

Idag var det ju meningen att vi skulle åka till Nälsta, fira Johans födelsedag.. Johan har åkt, jag är kvar.. Mår inget vidare och fastän det finns toaletter hos dem också, ja faktiskt, så är jag inget roligt sällskap när jag mår dåligt.. Vem fan är det? Men det går ingen nöd på mig. Det går bra filmer på TV. Ska se:

- Hot Shots
- Tomten är far till alla barnen
- lite av en dokumentär om tsunamin
- Robinson
- lite av Tropic Thunder
- Da Vincikoden

Sen kommer jag antagligen somna så Johan får väcka mig när han kommer hem från sitt biobesök. Ett gäng som ska se Avatar på 3D. Jag orkar inte, har inget sug efter att se den ens så, jag skippar't..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0