Godnatt!

Jag satt precis och tänkte på hur mycket jag saknar att tecka och måla! Det är svårt när man inte har råd att köpa material dock.. Allting blir svårt när man är fattig. Och jobbigare blir det eftersom jag känner att jag är på väg in i en kreativ period men kan inte få utlopp för det. Jag har ju min älskade kamera men det är inte samma sak..
Om jag vore rik, så vet jag preciiiiis vad jag skulle göra för projekt. Jag har det i huvudet och det är nog bäst att jag skriver ner det, jag är ju så glömsk.

Helgen blev ju riktigt trevlig. Jag hade faktiskt tänkt att dra en nödlögn i lördags eftermiddag och stannat hemma. Men när Johan hade gått och jag hällt upp ett glas wineschpritzaaah och skruvat upp volymen (Kent - Ensamheten) så var den tanken inte lika lockande längre. Jag ville klä upp mig, fixa snygg frisyr och prova något smink som ligger här och skräpar.  Well, kläderna jag provade passade inte så jag fick nöja mig med det gamla vanliga, håret bestämde sig för att se risigt ut och sminket fastnade bara i ögonlocksvecket. Men jag var pepp ändå.

Hemma hos Pernilla bakade vi pepparkakor och drack vin/öl och efter ett tag kom lite folk. Det är läskigt med nytt folk. Särskilt när alla redan känner varandra.. En utav dem som var där var riktigt trevlig, hon blev min rökpolare och vi hade i alla fall lite samma musiksmak, hon gillade böcker och hade liksom jag precis tappat bort sitt pass.

Efter en sväng ner på Håkans pub fick jag reda på att Johan hade däckat hemma hos Erik, så jag drog dit och hämtade honom.. Japp. Jag är en toffel. Hade ju inte velat åka hem och somnat själv, eller värre, vaknat upp själv. Ush vad jobbigt.
Idag har vi inte gjort ett skit, en prommis till Ica blev det för inköp av diverse onyttigheter, som jag fick magknip av. Somliga straffar gud med detsamma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0