Jag hatar AF.

Gick in på AF's hemsida idag för att söka jobb. Fick se att man just idag kunde livechatta med en arbetsförmedlare. Jag tog min chans och såhär såg det ut:

"14:29:20 Birgitta Välkommen, jag heter Birgitta, vad kan jag hjälpa till med?

14:30:21 Vendela Hej. Jo det är så att i torsdags förra veckan så skulle jag vara på AF för möte men blev sjuk, försökte ringa men kom aldrig fram så jag skickade ett mail till min handläggare. Men så fick jag ett brev i måndags där det stod att jag blev avanmäld från AF och alfa-kassan. Får ni verkligen göra så? Mail borde väl vara OK ändå?

14:31:48 Birgitta Om du är sjuk så ska du vara avanmäld till din a-kassa
14:32:05 Birgitta Du besöker oss första dagen som du åter är arbetssökande

14:32:05 Vendela Men jag var ju bara förkyld!

14:32:58 Birgitta Om du inte kan komma på möte så blir du alltid avanmäld omdet inte är pga arbete eller anställningsintervju

14:35:00 Vendela Men hur kan ni göra så? Om jag nu skulle gå tillbaka till AF och bli anmäld till Alfakassan igen så har jag nu ingen rätt till pengar eftersom det var för längesedan jag blev arbetslös. Och nu står jag utan någonting! Att vara förkyld och missa ett enda möte och helt plötsligt bli avskriven det är för mig helt befängt! Ni på arbetsförmedlingen saknar helt uppenbart empati.

14:36:21 Birgitta Det är lika för alla, som jag skrev tidigare så är det bara arbete eller anställningsintervju som är giltigt förhinder.Om du bir sjuk ska du ringa till försäkringskassan och får ersättning därifrån

14:37:48 Vendela Men jag var ju mitt i en utredning av Alfa-kassan, hade inte ens hunnit få besked från dem huruvida jag ens skulle få ersättning. Och jag tror nog knappast att FK skulle betala ut ersättning till mig för en dags sjukdom. Men tack så himla mycket för din hjälp. Det hjälpte, absolut ingenting. Och en sak är säker, jag tänker aldrig sätta min fot på AF igen. Ha en bra dag.

14:41:10 Birgitta Tråkigt att höra,men jag informerar dig bara om de regler som gäller för a-kassa
"

Jävla fitt-AF..

Kommentarer
Postat av: Becca

Fy fan... vilka svin... de trampar på de som redan ligger. Jag lider med dig. Har varit i en liknande sits en gång. Det är bara till att ta nya tag, och blir du sjuk på inför nästa möte, om det så är kräksjuka så gå dit med en hink och sitt där och spy inför alla. jag hade nog tillochmed fejkat kräksjuka på nåt möte bara för att visa på hur sjuka reglerna är... =)

2009-04-01 @ 16:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0