God jul.

Svar till "Morder Jord" som undrade ifall det gjorde ont att göra en septumpiercing. Svar: JA. Det gjorde tokont. Det tog lång tid att köra igenom nålen för allt brosk I guess och tårarna sprutade. Har piercat läppen, naveln, tungan och öronen och det kändes knappt någonting. Så i jämförelse med de gångerna så gjorde näsan sjukt ont.
______________________________

Jaha. Söndag. Jag spanar lite på the Office - Christmas Special och älskar det! Annars har jag mest legat och glott på tv hela dagen. Är man bakis så är man.. Formel1, fotboll, dåliga serier, Wipeout. Jag älskar Felix Herngren förresten..
Nu väntar jag på att CSI ska börja, missade ju måndagens avsnitt som var en fortsättning på veckan innan. Så jag får minsann sitta uppe om jag vill se det. Fastän jag är väldigt trött, till och med min ena lins har gett upp för dagen.
I alla fall så var gårdagen en mycket bra dag. Åkte in till stan med Johan, han fick ny frisyr och jag fick en ny svart klänning som krävde att jag skulle gå BH-lös. Så det var en första gång, att gå på fest utan BH. Haha.. Skönt faktiskt..
Jo, senare åkte vi till Rissne för att fira Ronnies flickvän Marias födelsedag. Temat på festen var svart och grönt. Jag hade den nya svarta klänningen, gröna örhängen och min fina, gröna, gamla D.S.-13pin på mig. Ronnie hade gröna byxor, svart skjorta med limegrön slips samt grönt hår. Spexigt.

Festen var kul trots att det i början kändes som värsta mellanstadiediscot. Det blev direkt grupperingar, alla satt ut med väggarna och smuttade på sina alkoholhaltiga drycker, som att alla hoppades på direkt berusning med andra klunken. Så blev det tyvärr inte, den pinsamma stämningen infann sig i alla fall ett par timmar till.
Jag fann min plats på balkongen tills min sociala kompetens hade blommat ut och jag faktiskt vågade ta ett par foton också som jag antagligen lägger upp här imorgon.
Sedan var det dags för utgång och Garbo blev nästan direkt en favoritdestination bland festens deltagande. Därför att, A: det låg nära Rissne, B: där spelas väldigt blandad musik, "något för alla" och C: jag kommer inte på något mer.
Garbo är ett mycket märkligt ställe med en sjuk blandning människor. Det räcker så. Jag kan förresten säga att jag under någon tidpunkt på kvällen dansade upp på en platå mitt på dansgolvet med en tjej jag inte minns namnet på nu. Så full blev jag. Och Johan spydde när vi kom hem. Garbo är ett sjukt märkligt ställe.
Och jag tappade förresten min fina, gröna D.S.-13pin någonstans i gröten. Jag grät en tår eller två och bad en liten bön om att den kommer att återvinnas till något fint. Jag har haft den sen jag var 16-17 år, den har varit en solklar accessoar till svarta kläder, alltid en favorit liksom. Men nu är det över. Den sopades antagligen i i någon svart påse någon gång under småtimmarna i morse, RIP min fina pin.. RIP...

Nej nu börjar snart CSI. Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0