Snö/regn/snö/sol/snö/tö?


Det snöar i Solna. Antar att det snöar lite varstans i resten av Stockholms län också faktiskt. Inte mycket snö, och det lägger sig inte ens. Förutom på taken ser jag nu. Och i hörn och på konstiga ställen på bilar. Men inte på gator och trottoarer. Skönt. Jag vill inte ha snö och vinter nu. HEY, två månader för sent. Det bara går inte. Jag vill ha sol och värme och gröna löv och mjuka gräsmattor och barfota på varm asfalt och en Magnum Mandel och en bänk vid vattnet och en öl på uteservingar på Söder. Jag vill ha varma nätter. Att bara gå hem i tshirt efter en natts klubbande. Se soluppgången på väg hem, dricka tre liter vatten, gå och lägga sig, vakna svettig men det gör inget för att då kan man bara ta på sig shorts/kjol och ett par tofflor och gå ut en stund och svalka sig med saft i skuggan.
Seriöst. GE MIG SOMMAR NU!

Annars är det onsdag. Min rygg är fortfarande inte bra. Jag borde ringa CSN men det bara gååååår inte. Tror min telefonfobi har kommit tillbaks. Det är inte bra. (Nu lyser solen). Jag måste skärpa mig. På riktigt.
Jobbar kväll den här veckan. Mindre bra, eftersom the High Hats lirar imorgon. Ska fråga mina underbara kollegor ifall de kan gå med på att på något sätt fixa det där. (Nu regnar det samtidigt som solen lyser).

Påsken börjar imorgon. Och jag har fortfarande inte köpt den bästa tshirten av alla.. Något i stil med det här:
http://stupidkid.bilddagboken.se/p/show.html?id=40445729&directlink=1
Så kristen är jag. Haha..
Satt på jobbet igår och kände mig lite ledsen att jag inte blir i Borås över påsk och inte kan äta påskmiddag och allt som man nu gör på påsk med familjen. (Ja vad fan gör man egentligen? Bara umgås kanske. Men det är inte fy skam, shit vad man uppskattar sin familj när man så sällan träffar dem..) Sen ringer Johan och undrar vad jag gör i påsk. Ja, ingenting, svarade jag och då sa han att jag blev bjuden hem till hans familj på påskmiddag. Guu så sweet. Då kändes allt mycket bättre igen. Johans familj är rolig. Lite högljudd och det är mycket som händer och sker hela tiden men det är bara roligt!

Nuuuuu ska jag göra mig iordning inför jobbet. Blöööh.. Skulle hellre vilja sitta hemma i soffan och analysera vädret. Typ.

Kommentarer
Postat av: Olle

Jag tror vädret bara jävlas med oss som älskar vår och sommar, så är det bara, hata vädergudarna!

2008-03-20 @ 00:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0