Specialordrar och patiens

Sitter på jobbet igen då efter gårdagens sjukdag. Det finns inte mycket att göra här. Som vanligt på förmiddagarna. Men idag är det våldsamt lite att göra. Så jag läser Alex Schulmans blogg och fnissar lite för mig själv då och då. Jag gillade inte honom för något år sedan. Jag vet inte varför. Det var väl mest så att man bara skulle hata honom. Nu förstår jag inte varför. Hur har jag kunnat missa allt bra han skrivit/sagt/gjort? Alex Schulman har gått och blivit min nya idol.

Det är den 25 juni idag. Min kusin fyller 20 år. HERREGUD! Vad hände? Vad hände med den lille knubbige 7-åringen som sprang omkring utan byxor och skrek Ronny & Ragge-citat? Han växte upp, köpte finskor på Myrorna och vill nu tatuera in ett ganska kristet citat på armen istället. 20 år. Nu får han själv köpa alkohol på Systemet. Jag vill inte veta hur hans lever kommer att se ut om 5 år. Men grattis käre kusin! <3

Det är även det här datumet som ligger mig varmt om hjärtat. För 7 månader sedan frågade jag chans på världens bästa kille och han sa "självklart". (Det här med att fråga chans är väldigt underskattat egentligen. Man dejtar, man vill ha ett förhållande men vet inte vart den respektive står någonstans. Fråga chans! Bästa grejen...)
7 månader känns som flera år, fast på ett mycket bra sätt. Jag känner mig trygg med Johan. Inte särskilt nämnvärt svartsjuk heller, som till skillnad från typ ALLA tidigare förhållanden. Det är skönt, allt flyter på, vi gör roliga saker tillsammans och även vardagslivet fungerar. Från och med igår är vi även sambos på riktigt och det känns otroligt bra också! Är lite nojig ibland, mina tidigare sambos har väl inte direkt funkat så det är klart man är nervös och lite avvaktande. Och särskilt när man flyttar in hos någon som redan har bott där ett tag och har sina grejer på sin plats. Får mina saker verkligen stå här? Ni vet.. Såna tankar. Jag ska försöka vänja mig av vid dem så snabbt som möjligt.

I alla fall. 7 månader. Fortfarande sjukt kär. Idag  blir det att fira på Gröna Lund! För första gången ska jag åka någonting på Grönan.. Bergochdalbana. Kärlekstunneln. Lustiga Huset. Bläckfisken. Så får det bli.. Vågar inget annat..

Kommentarer
Postat av: Candra

Grattis gumman....och till er båda!!!

Yey :-D



Jag hoppas på att vi kan komma upp till Stockholm snart och hälsa på er, vore skit QL att träffa dig/er igen!



Kram, kram

2008-06-25 @ 17:41:58
URL: http://nonejnever.com
Postat av: Jenny S

Yey! Hejja! Det är ju världens bästa. Och du förtjänar det, hjärtat!

2008-06-25 @ 21:13:33
URL: http://maryfuckingpoppins.blogspot.com
Postat av: Sara

Aow. Grattis babe till samboskap och 7 månader. Nu kommer jag alldeles snart dit och stör vardagslunken med en massa uppdämd energi som måste ut.

Puss

2008-06-26 @ 14:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0