London calling

Jamen då var det väl måndag igen och vilken måndag sen! Vaknade en timma efter att Johan gått till jobbet, klev upp, hängde på internet ett tag sedan åkte jag in till stan på jakt efter en kofta. Plöjde alla klädaffärer i Ringen, vilket inte är så många så det tog inte ens 20 minuter. Ingen kofta hittad. Gick upp till H&M på Götgatsbacken men fann ingen kofta där heller. När jag gick ut upptäckte jag att det börjat regna och jag hade inget paraply med mig. Fan.. Stack in på Gina Tricot där jag efter 10 minuters slötittande äntligen hittade en kofta! Dock enbart i storlek L, men när jag provade den var den så skön att jag struntade i att den var lite för stor. Det är väl bara mysigt. Vintern kommer ju snart liksom, då är det skönt att ha något att gömma sig i.
Så efter att ha blivit 169:- fattigare (köpte en svart/rosa sjal också för 19:- Yeah!!) så åkte jag till jobbet. Tänkte vara i god tid så jag kan sluta tidigare.
Nu är klockan 17:02. Om ungefär 40 minuter kanske så ska vi börja packa ut alla tuber och skicka iväg dem i UPS-påsar till tandtekniker runt om i hela världen. Så klart så missar jag naturligtvis dagens Bajen-match också.. Jag får följa den via sportradion (som suger fedt, som Timo skulle sagt) som vanligt.

Kollade på två filmer igår, varav en var helt ok.
Började med Paranoid Park. Vet inte vad jag ska säga om den egentligen.. Den har tydligen fått något pris i Cannes och massa poäng från diverse dags-/kvällstidningar. Men enligt mig så var det rena skiten! Herregud. Seg och fruktansvärt tråkig. Inte alls som jag förväntat mig. En pretto-rulle helt enkelt som alla på Konstfack och Beckmans måste älska, annars får de inte vara med i det coola gänger.
Efter mycket suckande kollade vi på en brittisk komedi som heter Run Fatboy Run. Betydligt mer underhållande! Jag älskar ju brittisk humor. Faktiskt så gillar jag det mesta som är brittiskt. Och om Johan åker med jobbet till Spanien i slutet av augusti så tror jag minsann att jag drar till London. Om James är hemma och vill ha mig snarkandes på hans soffa. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0