Dubbel-dum

Dubbel-dum. Det är min pappa det. Min mamma kom på det en gång när hon var frustrerad över hur jävla korkad han var.. "Han är inte dum, han är... DUBBEL-dum!" Haha, jag gillar det. Jag känner nog inte någon som är så feg som min far. Så feg så att jag och min syster har fått lida för det ända sedan 8-9 års ålder.
Jag orkar inte ens skriva om det, än tänka på det. Jag orkar bara inte.

Därför har jag i tre dagars tid försökt att tänka på annat, genom att bl.a färga håret. Det började i tisdags då jag fick tag på ett paket med blekningsmedel för slingor. Yeah, tänkte jag, det är dags nu och började plocka ur slingor ur plasthättan. Och efter tre timmar ungefär drog jag av den (ja, 3 timmar.. Dra ut slingor, sen pensla i skiten och sen vänta, vänta, vänta) och fick se ett mycket gult resultat. Kycklig. Eller så såg det ut som att någon kissat mig i håret.
Nej. Ush. Så igår åkte jag in till stan och köpte ett till paket med någon slags blondering fast inte lika stark, i förhoppning om att de gula slingorna skulle bli vitare på något sätt. Nähä, hela håret blev kanariefågel-gult......
Så imorse fick jag nog. Tog min nöd-paket med kastanjebrun färg och slängde i håret. Det blev helt ok, kanske lite mer åt det röda hållet men, jag gillar det.

Min andra terapi som jag började med precis nyss är brownies-bak! Fusk som fan dock.. Köpte en låda från Kungsörnen, tillsätt bara vatten, till och med formen ingår. Jisses.. Men smeten smakade bra och det luktar gott från köket så, why not?


Jag hoppas jag pallar jobbet på måndag. Just nu vill jag knappt tänka på det heller. Det är helt sjukt att jag går här och får dåligt samvete över att jag är hemma!! Herregud.. Skärpning Vendela. Jag m å s t e börja tänka mer på mig själv, lyssna till min kropp. (Så brudar, tänk inget illa om mig. Jag är inte riktigt frisk i huvudet just nu. Ha tålamod med mig..)

<3

Kommentarer
Postat av: Michaela

det kommer att bli underbart:D men det är fortf. 1 vecka kvar, så nu får man bara längta..:)

2008-08-28 @ 22:00:32
URL: http://mickisp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0