One with the underdogs


Nej men nu har jag ju inte skrivit på jättelänge. Skandal! Å andra sidan känns det inte som att jag har något intressant att skriva ner heller. Dagarna rullar på, jobbet är en plåga att gå till när det äntligen blivit finare och varmare väder, jag är fortfarande kär och glad. Sa det till Johan igår att herregud, jag har nog inte varit riktigt förbannad på 4 månader. Haha.. Inte undra på att man känner sig lustig ibland och bara vill sitta och gråta i ett hörn. Man kan väl inte vara glad hela tiden? Eller kan man det?

Sen sa jag ytterligare en sak som jag inte sagt förut, att jag längtar ner till Borås. Vi åker ju dit den 11 april, för att fira Mickis 25årsdag. Men det är nog inte Borås jag längtar efter. Det är självklart mina vänner.

Och här sitter jag i en lägenhet fylld med dammråttor i hörnen och nyser. Har precis smällt i mig några pannkakor och kan nu inte röra mig. Tur att Hem Till Gården går på TV då. Fast det är snart slut och när det är slut måste jag resa på mig för att göra mig i ordning inför jobbet. Blöööh.. Hatar att jobba kväll. Har ju inget liv. Och så saknar jag Johan extra mycket hela kvällen.. Hmmm...

Man Utd vann första kvartsfinalen mot Roma igår. Det var en fröjd. Även fast jag kände det innerst inne att de skulle vinna så är man ju självklart nervös. Nu är det bara en match till mot svinen, och det är en hemmamatch. Klart dem vinner då också!
Vinst för Bajen blev det ju i måndags också. Sweet. Ett självmål av Ljungskile men ändå. Ingen blev gladare än jag som satt och lyssnade på radiosportens tjat i två timmar. När ska egentligen den här jävla hockeyn ta slut? Evighets-slutspelet från helvetet!
___________________________________

15:55

5 dagar kvar till Bajens hemmapremiär i Allsvenskan. 10 551 biljetter sålda. Jag köpte min igår. Jävligt sent ute tydligen för jag fick plats på västra läktaren, dvs kortsidan. Iofs är den nära klacken så lite stämning får man nog.
Det blir mitt andra besök på Söderstadion och hur det än går så vet jag att jag kommer gå därifrån helt nöjd över att säsongen har börjat och jag får i alla fall se mitt favoritlag spela live, känna pulsen från klackens hejarop och se alla dessa nyanser av grönt runt hela planen.
FORZA BAJEN!
image20
Rami drar igång ramsan efter matchen. Fan detta känns bra alltså..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0