peppen

Ok. Vi är alltså snart i slutet på 6e veckan i exil. I morgon fredag får vi förhoppningsvis flytta tillbaks till vår älskade, lilla tvåa i finförorten. Bara tanken på att jag är bara några timmar ifrån att få jäsa i soffan utan att några hundar hoppar på en eller att någon kommer och byter kanal eller bara stör får mig att spricka upp i ett leende utan slut.
Jag tycker så himla jättemycket om Johans familj men just nu så orkar jag inte mer!! Mitt härliga, underbara tålamod håller på att ta slut och just nu vill jag öppna dörren och bara skrika HÅLL KÄFT men det tänker jag naturligtvis inte göra. Jag skriker i mitt huvud istället. Som sagt, inget ont om Johans familj, jag kräver bara ensamtid och tystnad kring mig ganska ofta.. Vilket ju inte finns i det här huset.

Saker jag ska göra när jag kommer hem:

1: Ladda ner InDesign CS3 och göra klart de sista uppgifterna till skolan.
[Har CS4 men i skolan har de bara CS3, värdelöst... Och här är det nästintill omöjligt att koncentrera sig.]

2: Duscha länge i nya badrummet sen vira in mig i morgonrock OCH filt, dricka te och mysa i soffan framför TV'n med massa, massa kanaler.
[Där vi sover finns en liiiten, liten TV med tre kanaler...]

3: Ligga. Massor.

4: BAKA!

5: Sova ut på riktigt utan att väckas av hysteriska ADHD-barn som springer i trappor och på golv med hårda hälar.

6: Inreda det nya badrummet såklart!

Saker jag vill ha:

Tandborstmugg + tvålpump, badskum x 3, tandborsthållare i form av en anka (från Lagerhaus)


Krokar, bomullstopshållare och dörrförvaring (från Ikea).


Vi får väl se hur mycket av detta som Johan tillåter mig att skaffa.. ;)

Kommentarer
Postat av: Carolina [fotograf]

Kul att du är med ♥



Åh, vad ska du baka?

2010-03-11 @ 17:02:58
URL: http://caroflina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0