(h)ellos

Sol ute. Mörkt inne. Jag vägrar gå utomhus bara för att alla säger "idag är det såå fint väder ute". Ja men måste man gå ut bara för det? Jag sitter inomhus och beundrar ljuset utanför fönstret, räcker inte det?

Igår när vi kom hem från fjällen så tog vi en runda förbi vår lägenhet för att se hur långt de hade kommit med renoveringen. Toaletten är på plats, duschdörrarna och badrumsskåpets undre del (som för övrigt var sjukt fult. Ni vet sådär svensson-vitt och tråkigt) och nu är det väl bara handfatet som ska på plats, duschgrejerna, rören som ska dras och så ska väl elementet och handdukstorken upp. Jag hoppas fan att det inte tar mer än 2-3 dagar. Det kan det fan inte göra.
En annan trevlig överraskning var att hela nästan hela lägenheten var dammad och städad! Stöket på databordet i vardagsrummet var i ordningplockat, kuddarna i soffan prydligt lagda och kryddhyllan i köket var nästan pedantiskt städad. Galet! Men otroligt skönt att vi slipper göra det, så nu kan jag koncentrera mig på att tvätta tusen tvättar när jag kommer hem. Suck.. Men det ska bli så jävla skönt att komma hem! Fick nya påslakan från Ellos idag som vi fått av svärmor. De är skitsnygga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0