R E S P E K T.

Varför är det så att när killar går upp i vikt så får de plötsligt bara mer pondus. Det ger mer respekt. En kille med bredare axlar, större armar och en ölmage som kan buffla bort spinkisar, aktar man sig för. Men en tjej som går upp i vikt blir antingen kallad för gravid med ett frågetecken efter eller så är det bara äcklig. För att hon en gång varit smal. Eller smalare.
Jag är så jävla less.
________________________________

Imorgon är det måndag. Baby börjar jobba och jag har lite ångest för hans skull.
Kulturvecka i Stockholm. Jag skulle vilja se Magnus Carlsson och Miss Li m.fl. uppträda på tisdag. Någon slags hyllning till Ted Gärdestad (som jag aldrig haft mycket för men jag älskar Magnus Carlsson. Ja, självklart sångaren från Weeping Willows).
På fredag kommer min mor upp, på söndag lirar Man Utd sin första match i Premier League för säsong 09/10. Kommer bli fint.
Bajen vann över Skansen med 1-0 (visserligen självmål, men ändå)! SKÖÖÖNT!
Jag satt och mådde illa i 96 minuter. Men det blev ju bra, till slut.

Nu ska jag, ta en cigg. Njuta av sommarkvällens ljumma vindar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0