Kasta lite frille.

Stockholmsslang. Det är helt underbart. Johan ringde precis Nicklas och skulle fråga ifall han ville med och spela fresbeegolf men han använde istället orden "vill du kasta lite frille?". Och Nicklas i andra luren förstod precis vad han menade. Haha.. Det är snyggt. Jag har även lärt mig att "hatta" betyder trixa (med boll) och "hårdbrödsmacka" är knäckebröd. Sen har man ju de eviga uttalen också. Som t.ex kaviar. Jag lägger betoningen på kaviAr. Ett långsamt a. Medan Stockholmare säger kAviar. Ett snabbt a. Hur som helst så är det en solig dag, tydligen 20 grader i skuggan enligt den sopiga kökstermometern. Jag litar inte på den. Men idag vill jag lita på den, hänga med ut till Järva och se på när grabbarna kastar lite frille och föhoppningsvis få lite färg i nyllet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0