Jisses..

Fy fan vilken tid det tar att söka jobb. Har suttit på arslet sedan klockan tolv ungefär och matat in ansökningar till butiker osv runt om i stan. Tiden bara flyger iväg! Men att vara arbetssökande är ju ett heltidsjobb, det sa dem på Arbetsförmedlingen när jag var där på möte. Jo jo..

Skulle behöva diska lite. Det är bra sunkigt i köket nu och jag skulle vilja laga mat utan att behöva skyffla bort skiten på bänken för att få plats med mina delikata ingredienser. Vad jag nu kan hitta i kyl och frys. Skulle vilja gå ner till ICA och storhandla en massa goda grejer. Men, jag tror inte att jag får särskilt mycket för 0:- Eller vad säger ni?
Jag undrar när Alfa-kassan behagar höra av sig. En bekant till mig sa att de har 12 veckors kö-tid. Grattis. Fast jag skickade in min anmälan/ansökan/vad fan det nu är, i mitten av februari. Man tycker ju att en ansökan inte kan ta så lång tid att glo igenom. Men jobbar man på Alfa-kassan vill man nog hellre ta sitt liv än att ens se en ansökan igen.

Nu ska jag nog ta tag i disken i alla fall. Eller, jag tror jag söker ETT jobb till innan jag gör något alls.
___________________

Ikväll är det derby gott folk! Jag önskar att varje gång jag snöt mig skulle det komma ut en femhundring bland snoret, men det gör det ju inte. Så istället får jag sitta hemma och titta på matchen på TV. Hurra för Säsongskortet.
Jag känner lite redan nu att den nervösa känslan i magen börjar påverka mina nerver mer och mer.
PMS.
Pre Match Stress.

Vi ska fan spöa Östermalms IF och deras backslicks så det bara ryker om det.
ALLSÅNG MOT SKANSEN! Så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0