Svepskäl

Det finns alltid svepskäl för att dricka alkohol på en vardag. Min vän och låtsasbroder Tobias drack vin igår för att hans sambos syster kommit hem från Thailand. Det var ett svepskäl. Jag brukar annars skylla på veckodagarna. "Ja nu var det onsdag, det är ju faktiskt lill-lördag". Eller, "yey, det är torsdag, då måste vi fira att det snart är fredag". Eller, "nu är det fredag, heeeelg, vi tar en öl". Eller på en lördag, "oooh, så bakis jag är, jag måste ha en återställare". Detta funkar även på måndagar, då kan det låta såhär, "fan det är måndag, såååå tråkigt, det blir nog bättre efter en öl". Svepskäl FTW.

Sitter i en soffa i Olovslund och tittar på Solen Rike på tv i väntan på Hem Till Gården. Måste passa på, för nästa vecka får jag inte se det alls, för att jag jobbar tidigt. Ush.. Fast, jag föredrar nog tidiga veckor. Eller..? Fan, jag har inte bestämt mig än!
Det är fredag idag och jag har 63:- på kontot. 38:- av dem ska gå till ett paket röda L&M's idag. Sen vet jag inte vad de resterande 25 kronorna kan tillföra helgen. Kanske lite nytt te. Eller två påsar salt&vinägerchips. Jag hatar att vara pank. Så jag kanske få låna lite av Johan i alla fall. Blöööh..

Solens Rike förresten, det är en underbar film. Christian Bale gör en av sina första roller och han gör just den här rollen som brittisk, bortskämd snorunge helt fantastiskt bra! Han är nog min bästa skådis. Han och Tom Hanks. Och äh, det finns nog några fler..

Jag längtar efter min karl också. Han spelar golf just nu. Hahaha, han har faktiskt golfklubbor. Jag trodde jag skulle dö... Men jag älskar honom lika mycket för det. Japps!

Kommentarer
Postat av: heidi

wendy, kommer du inte ihåg på hässle när du, jag, lovsan o saskia drack fålla på en måndag, för att fira att det var just måndag.. det var fina tider det! :D

2008-05-16 @ 21:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0