Snor och sånt

Sitter just i detta nu hemma hos Johans i hans färgglada fåtölj vid datorn. Solen skiner ute och jag blir peppad på en promenad någonstans. Men jag är mycket tveksam till att jag orkar göra något så pass ansträngande just nu. Det enda jag orkar är ungefär att gå ut i köket, göra te och gå tillbaks till soffan i vardagsrummet och glo på skit-tv. Ja, förutom Hem Till Gården då. Där snackar vi brittisk kvalitets-tv. Minsann..

Mina svarta byxor hänger på tork. Jag tror i och för sig de är torra nu. De har hängt där sedan i söndags.. Jag bävar inför stunden då jag måste kränga på mig dem. Jag vill inte veta hur mycket jag gått upp i vikt de senaste veckorna.
 (Nej, jag har ingen våg, jag kör med jeans-måtten).
Därför har jag nu på mig mina ljusa Cheap Mondayjeans som jag egentligen hatar men de är bekväma och är jättestora i midjan så det liksom känns att man är smalare än man är..
Ja, Im a retard. Tydligen.
Igår pratade jag, Nathalia och Moa än en gång om att börja simma tillsammans. Det sade vi redan i början av Januari. Nu är det den 6 Mars. Fan va snabba vi är.. Jag får dock ångest över tanken att behöva visa mig offentligt i baddräkt. Mina celluliter på låren har gått från ok till NOT ok.. Samtidigt blir jag förbannad över mig själv när jag tänker sådär. JA, jag har celluliter och JA, det ser för jävligt ut. Kanske till och med lite äckligt. Men åtminstone kommer jag ju försöka att få bort dem, i alla fall minska dem, genom att börja simma. Och varför ska jag då hindras av att behöva visa mig i baddräkt i en simhall fylld av fjortisar utan underhudsfett om jag nu går dit i syftet att minska mitt? Äh, jag är bara löjlig. Alla har celluliter. Till och med Victoria Silvstedt. HA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0