blablabla

Det är så vi gör här i Stockholm, ny blogg varje vecka när det är bråttom.
Eller något sådant..

Idag gick jag upp kl 06:08 bara för att inte behöva stressa med tbana och pendeltåg till Huddinge. Hittade en tjugolapp i en gammal väska (fan vad jag hittar pengar lite varstans numer) och lånade resterande tjugo från Johans myntsamling och köpte cigaretter på Tcentralen. Pendeln var såklart försenad med 10 minuter, det har för fan snöat och vart kallt i en månad nu, VÄNJ ER, STOCKHOLM!!
Frusen stapplade jag den långa raksträckan förbi Södertörns högskola mot Huddinge sjukhus ingång, sen en lång, deprimerande gång fram till min enhet som kallas Internetpsykiatrin. Fick vänta i 10 minuter innan tanten i luckan sa att jag skulle gå en våning ner. Suck.. Väl inne i rummet med psykologen fick jag svara på 3 frågor om hur jag tyckte behandligen hade gått. Det tog 5 minuter sen fick jag gå hem. Jaha.. Var det allt? Ingen tårta, fanfar eller diplom.. Det enda jag fick var "lycka till i framtiden och hör av dig ifall du behöver det". Mmm.. Nä, i framtiden tänker jag lösa mina problem själv. Att ha att göra med myndigheter försämrar bara välmåendet.

Men ärligt, jag lämnade Abans tbanestation 06:48 för att landa i Flemingsberg 07:43 sen tog det längre tid hem pga fucking systemfel i Årsta. Ska jag verkligen behöva åka så långt, i kyla och skitväder, bara för att svara på 3 frågor i 5 minuter?? Var det inte pga såna här situationer som telefonen uppfanns? VA? Herregud.

Jag ser väldigt mycket fram emot morgondagen i alla fall. Förutom det faktum att jag blir äldre. Men att börja skolan ska bli skitkul! Jag hoppas kursen är fylld med bra, roliga och kreativa människor man kan brainstorma med. YEY!

Detta är en bild jag tog idag. I love min nya halsduk, tack finaste baby! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0