28 år..

Jag möttes av ett kuvert i vardagsrummet efter att jag ganska motvilligt klivit upp ur den varma sängen.. På kuvertet stod det såhär:



Och i detta underbart fina kuvert låg det här:



En resa till Almirida, Kreta i sommar!!!!!!!!!!
Jag tror minsann att jag har världens absolut bästa pojkvän! Eller vad fan, jag tror inte, jag VET att jag har världens absolut bästa pojkvän.. Herregud, storslagna presenter är tydligen hans grej..

Jodå. Tårar i ögonen fick jag så sminket fick läggas om. Sen begav jag mig ut i dödskylan mot Söder där min första lektion skulle hållas. Världen är liten, en bekant till mig går i samma klass. Vad är oddsen?
Annars verkade allting väldigt intressant. Läraren, som var en väldigt virrig karl, berättade om typografins historia och i slutet av timmarna fick vi börja med ett visitkort som ska vara klart den 19e. Så jävla surt bara att på skolan finns bara InDesign CS3. Hemma har jag CS4.. Och det betyder i sin tur att om jag gör något hemma så kan jag inte fortsätta med det i skolan. Skit..

NU ska jag bara ta det lugnt, kanske baka lite muffins till mitt kalas ikväll. Vore niiiiice..

Kommentarer
Postat av: Michaela

Vad fin present du fick:D Jätte kul! Hoppas du får en fortsatt bra födelsedag och att du sett mitt gratulationsmeddelande till dig på fejjan;) GRATTIS!! Igen:P



puss

2010-01-12 @ 18:09:24
Postat av: heidi

åh vilken härlig present! :D

vi har också bara cs3 på skolan och jag vet att det har krånglat för dem som sitter med cs4 hemma.. :(

om du inte redan köpt så borde du köpa typografisk handbok av christer hellmark. den är lite seg att läsa, men går igenom det mesta man behöver känna till om typografi! och så kan jag verkligen rekommendera grafisk kokbok, den är super och innefattar typ allt från idé till print!



fast ni har säkert redan fått lite kurslitteratur, men ändå.. :)

hoppas kvällen är mysig och att du firar väl!

grattis än en gång, massa kramar!

2010-01-12 @ 19:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0