I took his money

Ååååh ja, jag blev precis världens lyckligaste! Huddinge Sjukhus ringde och sa att hon jag skulle träffa var sjuk så vi fick skjuta fram vårat möte en vecka. SWEET! Då kan jag i lugn och ro gå ner till Ica och köpa frallor. Några kronor ska jag väl kunna skrapa fram.

Annars är det nog den första regniga dagen på i alla fall 1½ vecka. Känns både skönt och inte alls bra. Skönt för att jag med gott samvete kan sitta inne och kolla på de tre sista avsnitten av True Blood och inte alls bra för att jag måste ju ändå ut i regnet senare. Det kanske har blivit bättre då, vem vet!

Ja att hitta ett jobb i den här stan är ju fan svårare än att sätta knorren på grisen med ögonbindel för ögonen. Värdelöst. Jag vet fan inte vad jag ska göra längre! Trött på att aldrig ha några pengar. Det finns ju så mycket fina höstkläder att köpa nu. Halsduk och mössa. Vinterjacka behöver jag faktiskt. Min gamla är för liten. Blöh.. Sen måste jag fan ha nya träningsskor också. Lånar ju Pernillas nu vilket inte är så idealiskt. Ja ja, jag får väl börja spela nätpoker..?

Sitter och spanar på gamla bilder som finns på min externa hårddisk. Där fann jag en bild från 2007, när jag precis hade flyttat hit, som beskriver hur jag tog mig från Karlaplan på Östermalm till Åsögatan på Söder. En liten karta liksom. Och fan, det är en bra bit att gå. Tänk att då var allting nytt och spännande, jag tog gärna promenader överallt med kameran ständigt med mig i väskan. Nu orkar jag inte ens gå ner till Alvik eller Brommaplan. Jag har blivit en jävla latmask, fast, det håller jag iofs på att ändra nu. Friskis for the win! Imorrn är det dags igen!

Några random bilder jag hittade (ja, det går att klicka på bilderna, ingen fara) :









1a raden från vänster:
Jag och syrran - Philippe, Erik och jag i Bryssel - Jag är superblond.

2a raden från vänster:
Belysta träd i Borås Stadspark - Jag, smal(are) - Sandra i LKPG.

3e raden från vänster:
Jag saknar min kofta - On Parole Store - Jojo och jag i GBG.

4e raden från vänster:
Utsik från lgh i London - Grafitti vid Brick Lane - Jag och Örnsch på fest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0