Tjockis.

YES! Jag har sovit, HELA natten! Gud va skönt.. Minns inte ens när Johan gick i morse [han brukar alltid väcka mig och ge mig en puss innan han går]..
Nu sitter jag och läser tjockisbloggar. Alltså, människor som bloggar om hur de går ner i vikt. Och jag mår dåligt.. Alla är så jävla duktiga, har gått ner 15-16 kilo och räknar points samtidigt som de promenerar på lunchen och tränar 4-5 gånger i veckan eller har den där spärren att säga nej när någon bjuder på godis/choklad/bullar.
Jag känner hela tiden hur min spärr försvinner, alltså jag är så sjukt sockerberoende!
Johan köpte någon slags turkisk efterrätt igår, som innehöll choklad och de små godsakerna smällde jag i mig igår kväll och fick råångest senare. Varför? Varför kan jag inte vara duktig som alla andra och bara hålla mig borta? Ska det krävas ett totalt sockerfritt hem för att få mig att gå ner i vikt? Sinnessjukt.
Och idag är jag helt opepp på att träna. Det jobbiga är inte själva träningspasset utan vägen dit. Blöh.. Fastän det inte är långt alls! Jag är ta mig fan latast i Sverige. Ush!

Jag menar, herregud! Jag vill inte se ut sådär längre.. Blääääh..



Kommentarer
Postat av: Candra

Jag tycker att du är fin i alla fall och samma sak gäller mig, ett helt sockerfritt hem för jag har absolut ingen självdiciplin alls. Finns det hemma så äter jag upp det så det köps inget mer, kanske har tur då Peter inte är någon godisälskare så!?



Kram på dig

2009-10-07 @ 09:36:26
URL: http://dontbother.com
Postat av: Sara

Älsk! Du är ju skitduktig! Man kan ju inte jämföra sig med andra. Jo visst, det går väl att trappa upp som en jävla galning, träna tre gånger om dagen och äta salladsblad och rasa femton kilo i vikt på tre månader. Men det är ju inte ett beteende som är nyttigt eller ens varaktigt. Det finns ingen som orkar hålla på med sånt (såvida man inte har ngn slags ätstörning... men det är ju en annan sak). Och det där jävla sockersuget... Det är fan det värsta man har att kämpa emot. Det var en piss i havet att sluta röka jämfört med vad det är att sluta äta godis. Jag vill dunka huvudet i golvet varje eftermiddag framåt tre när sockersuget sätter in.



Kämpa på! Du är så BRA!

Puss <3

2009-10-07 @ 10:49:54
Postat av: Sara

Och så glömde jag ju skriva att du alltid är fin i mina ögon!

2009-10-07 @ 10:50:33
Postat av: silly

de e säkert jätteroligt o vara tjock. ingen aning mo hur de e, har aldrig varit de

2009-10-07 @ 11:05:12
URL: http://sillyhilton.blogg.se/
Postat av: Djävulen.

do something about it then, säg åt din kille att peppa igång dig med träning och så :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0