Jag trött.

Snodde detta från Erika. Och eftersom jag bara sitter här och har så jävla tråkigt så blev svaren lite längre än vanligt. Orkar du läsa det? Nä, tänkte väl det..

du heter:
vendela. ett namn jag hatade fram tills jag var sisådär 24 år. nu har jag vant mig.

smeknamn: wendy, baby, lalla.


vad tror folk om dig? jag tror att de TROR att jag är en dryg jävel. men där har de fel. säg hej! jag bits inte. om du inte vill att jag ska bitas.


vad får du oftast komplimanger för? mina ögon, håret och naglarna. kul.. ibland tycker även folk att jag är snäll och rolig och sådär, det ger fan mer än att någon tycker att mina naglar är fina. menar, det vet jag ju. det är ju min självkänsla som vill bli boostad..


brukar du skratta för dig själv? det händer faktiskt. helst skrattar jag högt ÅT mig själv också, när jag gör något korkat som att för 5486786385e gången smälla in smalbenet i sängkanten. HEJ BLÅMÄRKE!


vad står det i ditt senast inkomna SMS?: jag har inte mobilen här just nu, men något i stil med "ja det gör vi. älskar dig också. puss"


var bor du? STOCKHOLM! fjollträsk, storstan, you name it!


trivs du där: självklart. här har jag velat bo sen jag var i yngre tonåren. vackraste stan i sverige. jag lovar! den som inte har stått/gått/åkt över västerbron en sommarkväll och blickat ut över stadshuset, gamla stan och söder kan inte säga något annat!


äger du några converse: yes. eller nej fan eller jo det gör jag ju. men de är fula. med såna där flames på. jag grät nog en skvätt när jag slängde mina svarta i våras. de var liksom för söndriga, gick ju knappt att gå i dem. men jag hatar verkligen att slänga skor!


brukar du bli för full: nej jag har ganska god kontroll över mitt alkoholintag. tycker inte om att tappa kontrollen..


är du blyg? mjo, jag tycker att jag är det. det gör dock inte andra som träffar mig, konstigt nog. men när jag väl varit i samma rum som människorna i fråga så går det ju bättre och bättre. jag tror det mer är en rädsla över att göra bort sig eller säga fel saker..


vill du hellre ha mail än brev: det beror ju helt på. ett långt och vackert kärleksbrev skulle ju passa bättre i pappersform. så man kan spara det i en rosa låda med blommor på. eller nåt. Johan, jag vill ha ett kärleksbrev av dig!!!


tror du på kärlek vid första ögonkastet: nja.. vid andra ögonkastet i alla fall. när jag såg johan första gången var jag så jävla full att jag inte minns någonting. men andra gången jag såg honom tänkte jag "honom ska jag ha" och sen fick jag ju vad jag ville. så japps.


har du spytt offentligt: jag har ju tyvärr det. jag vill minnas att jag spydde som en jävla sprinkler utanför Trägårn i Borås en kväll då jag druckit dålig, tysk vodka. måste varit en förgiftning för att så mycket hade jag inte druckit och mamma var tvungen att hämta mig för benen höll inte uppe mig. dagen efter ska vi inte ens nämna något om..


är du nöjd med ditt liv: just NU ja. jag trivs med att träna, kursen är intressant, har sökt in till en skola i vår, jag älskar johan och vårat liv tillsammans. stockholm är en underbar stad. det enda som jag vill ändra på är ju min ekonomiska situation. men det ordnar sig så småningom..


är du bortskämd: nej det är jag inte. har aldrig varit heller. OM jag nu mot all förmodan får en unge ska jag verkligen se upp med att klema för mycket med ungen. det är det värsta jag vet! bortskämda snorungar alltså som växer upp och tror de kan få allt de pekar på bara och inte behöva jobba för det..


vad gör du i morgon: tränar och pluggar.


vad är det värsta du vet? att bli dumpad. finns det egentligen någon värre känsla? ja förutom djup sorg eller en väldigt stark längtan.. men just det här att bli dumpad, man känner sig totalt värdelös och man tappar all självkänsla man har. ush och fy. jag hoppas jag slipper den känslan för resten av mitt liv nu..

hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? jag har typ inga pengar att slösa så, kanske 50:-?

vilken kändis tycker du är en bra förebild? oj oj.. egentligen ingen kändis överhuvudtaget. jag tycker man ska leta förebilder på närmare håll. i familjen, bland vänner.. kändisar är i grund och botten bara ytliga människor med sjukligt bekräftelsebehov. är det något att sträva efter?

vad längtar du till?
25 november. två år sedan exakt jag frågade chans på världens bästa kille. det ska bli ett sant nöje att hålla om honom och tänka tillbaks på allt vi har gjort tillsammans.. (det kan jag väl göra annars också, men fan, två år!! jag har aldrig haft ett så här långt förhållande..)


är det okej att gråta: haha det är självklart att gråta! jag måste, annars drunknar jag.


när grät du senast: i morse, när jag kollade på idol-reprisen och en snubbe friade till sin tjej. jag är så blödig. undrar hur johan beslutar sig för att fria. OM han nu får tummen ur någon gång....


vad skulle du göra om du vann en miljon: jag skulle se till att alla mina skulder blir betalda, sen skulle jag väl köpa lite grejer, resa en massa sen ge resten till min mor som verkligen behöver det..


bär du glasögon eller linser: ja bär just nu ett par linser som inte vill sitta i mina ögon. de är torra och obehagliga. men mina glasögon är fan mer obehagliga så, linserna får fan gott sitta där.


tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: nej. gud nej! märkeskläder är satans påfund. det är bara en fråga om status och märkeskläder är ett upphov till mobbing i skolan. men tyvärr är det ju väldigt svårt att få ett slut på  denna märkeshets.. då det bara blir större och större och värre genom alla modeblaskor/bloggar.. JAG HATAR MODEBLOGGAR!!


vill du gifta dig: ja.


vill du ha barn: nej.


är du bra på att laga mat: ja det vill jag nog påstå. tydligen grym på att baka också då johans lillasyster elin, 9 år, tycker att jag ska baka muffins när hon öppnar ett bageri. så söt!


är du musikalisk? det kanske jag är, men jag orkar inte.
tror du på ett liv efter döden: nej. jag tror inte på någonting. men visst vore det trevligt om det hände någonting. min största rädsla här i världen är att dö. att bara sluta leva. "jaha, thats it". fan vad tråkigt..


bor dina föräldrar tillsammans: nej de är skilda sen waaaaay back.


har du tandläkarskräck: jag hade. eller jag har väl, lite kvar.. det är ju liksom inte ett ställe man hoppar av glädje inför att besöka direkt..


har du någon gång gråtit dej till sömns: jomen det har jag säkert. jag har också varit 14 år och hopplöst förälskad..


biter du på naglarna: nej, det slutade jag med för några år sedan. nu har jag jättefina naglar minsann! och äkta är dem också. HA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0