A-kassa i en månad. HA!

Nån mer än jag som är irriterad på att bloggaren och rikemanstjejen Mogi bloggar om hur det är att leva på A-kassa?  Såhär skriver hon:

"De kommande 2 veckorna kommer jag i sammarbete med Aftonbladet gå på a-kassa. Ungdomsarbetslöshet är ett stor samt aktuellt problem i landet som bör tas upp. Jag kommer ge tips och råd för ungdomar som vill ta sig ur sin situation som arbetslös och komma med kreativa ideer för att göra en vardag på budget lite roligare. Det kommer även bli en utmaning för min del att ha en daglig budget att följa. Will I make it?"

Jag tycker det är vidrigt. Det är så lätt för henne. Hon är 20 år, bor fortfarande hemma i en lyxvilla i Äppelviken.. Efter de här veckorna med lite pengar i plånkan så kommer hon återgå till "pappa betalar" och då kommer hon med all säkerhet köpa dyra drinkar, nya märkeskläder och andra prylar som hon "bara måste ha". För det är så lätt för rika människor att ha det bra och inte tänka efter före.
Visst, det är väl bra att arbetslösheten och hur lite vi lever på, uppmärksammas! Men kom igen, de kunde bett mig att blogga för Aftonbladet istället. Hur det är för en person, som är relativt outbildad och därför har svårt att få ett jobb, att leva på 1.972:- i månaden.
Hur det känns när ens sambo hela tiden måste betala för livsnödvändigheterna och andra saker. Den ångesten man lever med varje dag.
Bloggaren Mogi kan aldrig känna sympati med någon som går på a-kassa på riktigt. Det här är bara en "kul grej" för henne, ännu en erfarenhet att lägga i sin lilla låda.
Fy fan jag känner mig förlöjligad, på riktigt..

Kommentarer
Postat av: Tobias

Ja din blogg är betydligt mer intressant än dessa modebloggar. Jag hade röstat på din blogg i vått och tort :D

2009-11-27 @ 14:10:20
URL: http://tobiej.blogg.se/
Postat av: M

Tillråga på allt är det väl så att hon har en viss materiell och monetär grund att stå. Hon behöver inte kalkylera för att för eventuella köp hon måste skippa för att få de andra två veckorna på månaden att funka. Hon behöver heller inte tänka på att köpa saker som hon redan tillskansat sig för att hon (hennes far) har en jävla massa pengar. Hela försöket är ett jävla FAIL skulle jag vilja påstå.

2009-11-27 @ 17:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0