Mammi!!

Min underbara mamma kommer upp till storstan i helgen! Hon har inte varit här än och jag har ändå bott här i över 1½ år.. Men nu är det dags! Jag har planerat en dag på stan på fredag då det tydligen och förhoppningsvis ska bli fint väder. Det ska bli glass i Gamla Stan (Ben&Jerrys glassbar!!!), kaffe på Mosebacke, utsikt från Söder och andra turistsaker. Men tänkte hålla mig borta från den värsta turistfällan; Drottninggatan..

Igår var en lång dag. Men bra! Åkte utomlands kan man säga, ända ut till Huddinge åkte jag, puh! Där fick jag prata med en läkare med humor! Oj oj, inte varje dag det händer, så jag var nöjd. Sen tog jag pendeln in till T-Centralen och gick därifrån till H&M för att fönstershoppa. Efter det åkte jag till St.Eriksplan för att möta upp Lina, det blev fika på Vurma, världens bästa och mysigaste café. Vi satt utomhus i ungefär 1½ timma eller mer i regn och rusk. Jag var något stel när jag sedan kom hem till Johans familj i Nälsta, där vi åt middag och svor över Com Hem tills vi kom på att vi kunde kolla 6an på det analoga nätet. Och United vann! Såklaart, hehe..
Att träffa Lina var jättekul! Trots att vi inte har hängt förut utan bara småpratat när vi setts så gick detta som smort. Hon är en rolig tös och jag hoppas hon flyttar hit efter sommaren!

Idag blir det lite städning tror jag. Tror nog inte min morsa trivs så bra med att sova nere på golvet med dammtussar här och där. Neeee, inte fräscht..

Att ta självporträtt på en sjukhustoalett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0