LCHF?

Jag funderar faktiskt på att prova low carb high fat-metoden. Johans syrra har testat den i några veckor nu och den verkar ju fungera. Dessutom tror jag att den skulle fungera på mig med tanke på hur mycket pasta och potatis jag äter. Det värsta kommer dock inte vara att avstå från spagetti eller hemmagjort potatismos, utan självklart chips och choklad. Mina två stora passioner i livet. Men jag läste att man faktiskt ibland får äta 70% choklad. Så, ja, jo varför inte?! Om det får mig att gå ner några kilo så jag kan få på mig mina svarta, bästa jeans igen så..
Det som är lite jobbigt med det är ju mängden mat man måste köpa hela tiden. Det är inte billigt med avokado och grädde och riktigt smör nu för tiden direkt. Men det är nog värt det. Hellre bra självkänsla än en fet plånbok säger jag!

Kommentarer
Postat av: Becca

Jag tror inte på dietkonsten. Jag tror snarare att matfixeringen tenderar att stressa människor. Det hela, tror jag, istället handlar om sunt förnuft. Mindre portioner, varierad kost, och att unna sig godsaker lite då och då utan att göra det på schema, och utan att behöva må dåligt av det.



Detta kan man variera med daglig motion. Att gå 20 minst 20 min varje dag och göra det till en rutin, eller att börja träna på något gym och kanske även göra det till rutin. Dietprogrammen kan vara effektiva men de tror jag man bör utöva med hjälp av nån form av kostexpert för det är så otroligt individuellt vad som är bra för en själv att äta och inte. En metod kan funka utmärkt på någon, medan någon annan snarare kan lägga på sig kilon av det. Allt handlar om vad man har för ämnesomsättning, hur ens kropp bryter ner maten osv. Men det viktigaste av allt tror jag är att känna att man är okej. Du duger precis som du är. Som du ser ut nu duger du till att gå i bikini på stranden i nice. Den tanken tror jag är utgångspunkten för att nå de resultat du vill uppnå. Jag tycker du snarare ska jobba på den tanken, än på tanken om att gå ner i vikt.

2009-05-20 @ 13:09:03
Postat av: Anonym

GI funkar verkligen! Jag och Johan kör det nu, men ibland på helgerna unnar vi oss något gott:) Dessutom mår min mage mycket bättre och den blir inte alls uppsvälld osv. Testa det eller minska ner åtminstone på potatis, ris, pasta etc. Viktigt att man trivs med sig själv och framförallt att kroppen mår bra! Lycka till sötis!:)

2009-05-21 @ 14:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0