Helvete.

Vilken sjuklig besvikelse jag fick uppleva i den enorma biosalongen. Redan i början av filmen ville jag bara att det skulle ta slut då filmversionen var något helt annat än bokens.. Hur i helvete kan man göra en filmatisering så usel? Ändrad story, uteblivna karaktärer, ändrat slut.. Slutet tog över själva huvudhandlingen som gick ganska obemärkt förbi.
Jag skakade av ilska när jag lämnade biografen. Här hade jag plöjt igenom boken som en galning, peppad till tusen var jag när jag äntligen bokade biobiljetterna. Men ack.. Vilken flopp. Inte ens om jag bortsåg från boken tyckte jag om filmen. Den var seg och överdriven och ja, nej.. Jag tyckte om Da Vincikoden, kanske för att jag inte hann läsa klart boken innan jag såg filmen. Men det här.. Nej fy fan. Skulle vilja skicka iväg ett mail till Dan Brown och fråga hur fan han kunde låta detta ske?
Ok att man kanske måste korta ner en del saker men detta var ju fan katastrof. Jag hade lätt kunnat sitta kvar en timma till ifall allt hade vart som det skulle. KUKEN!
Så nu sitter jag och plågar mig själv genom att heja på Bosniens bidrag i Schlagern.. Som såklart inte kommer att vinna. Men who the fuck cares?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0