Bad cop. No donut.

Måndag igen. Så fort jag vaknade kände jag mig sur och tvär och så har det fortsatt. Mamma är fortfarande kvar men hon är tack och lov iväg och fikar med en vän just nu. Det räcker med fyra dagar, fem blir för mycket, särskilt om den femte dagen är en måndag då jag bara vill stänga in mig själv och inte kika ut förrän nästa dag.
Men helgen har varit skön. I lördags begav vi oss in till stan en sväng, köpte lakrits på Odengatan till Johan och jag fick en fin tunika från Indiska av mamma. Efter det åkte vi ut till Nälsta där morsan fick träffa Johans familj. Det gick jättebra, inte för att jag var nervös alls men man vet ju aldrig. Käkade god middag med efterrätt och när vi kom hem vart jag dödstrött och somnade nästan i Johans knä.

Igår gjorde åkte vi ut till Stenhamra för att kika på stenbrottet och vi tog en mindre tur på Drottningholm. Man måste göra lite turistiga grejer när morsan från landet är på besök. Sen vart det fotbollsderby mellan Manchesters båda lag och det bättre vann, såklart.

Idag åker nog mor hem, Bajen lirar borta mot Örebro och jag ska njuta av att känna mig självständig igen. Nja, eller, ni fattar..


Morsan framför Sergelfontänen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0