Saltkråkan.

Utanför fönstret är det värsta Boråsvädret. Det har regnat konstant sen i fredags nu, lagom roligt.. Det känns påtvingat att sitta inomhus och bli försoffad framför dålig TV. Jag kan i och för sig inte komma på något jag skulle velat göra ifall det hade vart fint sommarväder. Kanske dra in till city och käka glass. Kanske.

Igår var vi och kollade på Hammarbys talanglag på Söderstadion då de mötte Spånga. Bajen vann med 6-1 så det vägde upp det faktum att det såklart regnade och blåste. Efter det drog vi hem, lagade middag, kikade på TV osv innan vi skulle möta Patrick och hans tjej Emelie på Söder. Vi drog till en ganska mysig pub på Götgatan och alla drack två öl var. TVÅ! Sen åkte vi hem. Herregud, jag kände mig väldigt vuxen må jag säga. Å andra sidan väldigt skönt att inte vakna upp och må som en hemlös skunk hela dagen.

Om 3 veckor (ey, MINDRE än tre veckor!!) kommer Sara darling upp till storstan igen. Vilken pepp! Jag ska bara be några snälla böner till vädergudarna så de fixar schysst grillväder tills dess. Vore schysst att bara dra ut någonstans, med Johans nya, snygga bordsgrill och dricka några fina öl. Gärna någonstans med utsikt. Men man får väl inte vara för kräsen liksom. Den soliga dagen jag drömmer om känns väldig avlägsen nu när jag tittar ut på helvetesregnet som obarmhärtigt piskar vårt balkonräcke.

Denna dag, inte ett liv. Som Farbror Melker skulle sagt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0