I <3 Timo.

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna lyssna på About You Now med Sugababes igen. Men nu är det inte Sugababes version jag har avsatt en plats i mitt hjärta för, det är Timo Räisänen som sjunger den och istället för att känna total ångest när jag hör den låten så känner jag glädje och kärlek och nostalgi.

Grejen är den att när jag bodde i London och hängde större delen av min vistelse nere vid South Bank, tittade på alla skejtare och drack öl och hade det allmänt gött, så hörde jag en dag den här låten om och om igen och jag undrade vad fan det var som pågick! Jag bestämde mig efter ett tag att gå och köpa mer öl. Jag gick förbi alla matställen och fick plötsligt tränga mig igenom en enorm folkmassa för att slutligen se vad som var anledningen till denna hysteri.
Sugababes spelade in sin video i en trappa precis vid det stället jag skulle till. Jaha. Då har man sett en videoinspelning med ett hyfsat stort band tänkte jag. (Band och band, en liten tjejgrupp. Rätt ska vara rätt).
Och jag vet inte i hur många timmar vi hörde den jävla låten. När vi kom hem nynnade både jag och Marc på den oavsiktligt hela tiden. Och eftersom hela min vistelse i London slutade på ett ganska olyckligt sätt har jag alltid associerat den låten med dåliga saker. Tills nu. Åh, tack kära Timo för att du kunde göra en fin version och att jag nu har ett färre minne i hjärtat som gör ont.

Mitt kära South Bank.


Kommentarer
Postat av: Prettosvensken

Timo är en okrönt konung.

2009-07-04 @ 15:22:22
URL: http://prettosvensk.myblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0