Gammalt.

Hittade en negativremsa i min låda och tänkte "den kastar jag in i scannern". Resultatet blev ett gammalt foto på Mike från 2003 där han står i motljus. Och ett foto på mig, Mattias och Nordan då vi sitter på trappan utanför Skylten i Linköping. Också 2003. De gamla goda tiderna då jag använde tjocka, skateskor och hade färgklickar i håret. Den gamla goda tiden då jag var hyfsat smal, hade gott självförtroende, gick på spelningar och plöjde varje fanzine jag kom över. Den gamla goda tiden då jag lyssnade på ett nytt band varje vecka och köpte skivor från distros och härjade i Ryd med goda vänner.
Jag har förändrats. Inte bara en gnutta utan väldigt mycket. Jag är inte längre lilla, naiva Vendela. Jag är 27 år, har skaffat mig erfarenheter, jag vet mina do's and dont's. Kollar på mer fotboll än någonsin förut, går hem tidigt från krogen för att undkomma den värsta bakfyllan, har en fin ring på mitt vänstra ringfinger och trivs bra med att livet är lugnt.
Men ibland saknar jag mitt gamla liv. Att bo själv och göra precis vad jag vill, när jag vill. Inreda som jag vill ha det, röka inomhus, ha förfest varje fredag/lördag, glo på chickflicks och gråta en skvätt eller två och gå upp mitt i natten bara för att inte missa Oz på tv.

Men äh.. Man kan inte hålla på att jämföra. Jag har levt mitt dekadenta liv. Nu är det dags för en annan fas. En fas som jag trivs väldigt bra med, som en nästan ärbar kvinna..
Här är i alla fall bilden, från den gamla goda tiden:


Kommentarer
Postat av: Becca

Jag tror alltid man kan sakna vissa stunder ur sitt liv. men det känns ändå fint att det finns bra saker att se tillbaka på. Det ger livet en hel del mening, och man får så mycket perspektiv på tillvaron. Jag känner igen mig i det du skriver. Det är helt galet hur man förändras med åren.Själv har jag blivit en riktig ensamvarg. kanske för att jag tappat kontakten med folk som jag trodde var mina vänner. men jag gillar läget som det är nu. Man har liksom mer koll på läget.

2009-04-27 @ 14:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0