Sssssstrike!

En bra helg. Igen. Det verkar som att alla mina helger i Stockholm blir bra. Fast jag tror nog att Johan har en stor del med det att göra. Jag blir ju glad så fort jag bara tittar på honom.
Ja, slutade ju sent i fredags så när jag kom hem drack jag två öl, kollade på någon talangjakt och hockey på TV sen somnade jag hur skönt som helst.
Igår när jag tittade ut genom fönstret och träffades av ett grått och trist ljus ville jag bara gå och lägga mig igen. Men det var ju fotbolls-dags så det var bara att dra på sig en massa jävla kläder och åka iväg. Det var dock värt att sitta och frysa lite för Bajen vann med 5-1. När det stod 4-1 i 89e minuten så gick vi, jag var superkissnödig och vi tänkte att segern är ju vår så vi drar.. När jag satt på toaletten hörde jag jublet, då hade Paulinho smällt in ytterligare ett mål och lyckan var ju total. Men för faan, vilket uselt spel i första halvlek. Undrar vad Tony säger till spelarna i pausen?

Efter fotbollen åkte vi hem och panikstädade lite för besöket i form av Sandra och Freddie skulle anlända vilken sekund som helst. Vi drog ner och köpte käk, jag åt wok-käk och de andra åt pizza. Och jag är ganska så tacksam för att Sandra glömde sin 1½liters cola här. Mmmm.. Passar fint just nu.
När vi hade ätit klart åkte vi in till Mariatorget och Rock&Bowl. Två timmars bowling stod på schemat! Peppen var på topp. Det var bara det att, jag söööög.. Fy fan, jag har aldrig varit så USEL på bowling. Men det var roligt. Jag är ingen dålig förlorare. Absolut inte. Jag fick ju till en strike till slut..
Sen blev det öl på Carmen och en till på Bröderna Olsson. Schysst hak. Det blir med all säkerhet fler besök på det stället.

Nu ligger Johan och sover och galet nog så saknar jag honom även fast jag vet att jag kan gå in och krama på honom precis när jag vill. Fast jag låter honom sova ut.
Jag sitter och sneglar på TV'n som visar Gossip Girl och jag funderar på varför jag aldrig har sett det programmet innan. Hmmm.. Ryggen gör ont (för fan, bowling är nog inget bra för min rygg..), huvudet gör ont (öl.. Say no more), foten gör ont (någon jävel på Bröderna Olsson trampade på mig). Men äh, det är söndag, jag får äta chips och jag får faktiskt krama på Johan hur mycket jag vill. Mmmm...

http://stupidkid.bilddagboken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0