5.


Ännu en jävla måndag.
Jag hatar måndagar.
Jag är precis som katten Gustaf; lat, småfet, gröna ögon, älskar lasagne, hatar måndagar och hundar.
Enda som skiljer oss åt är att han har rött hår. Och kanske det faktum att han är katt och jag är människa.
Förstås.

Iofs har denna måndag börjat ganska bra.
Vaknade hos Johan och för första gången så hatade jag inte hans Philips Wake Up Light-väckarklocka.
Klockan 05:30 var det ett behagligt ljus i rummet och jag pussade min baby på pannan och smög upp.
Kläderna jag tvättat kvällen innan hade torkat, mot alla odds då det inte är så himla varmt i Johans lägenhet.
Håret var katastrof men det fick gå ändå.
Det enda som var lite jobbigt var att pussa Johan hejdå. Hade hellre legat kvar och kramats en timma till..
Ute var det inte så kallt som jag föreställt mig. Dock var det fortfarande mörkt och inte en människa syntes till ute.
Lite läskigt.. Jag är ju som bekant mörkrädd..

Och på jobbet har det vart slött och härligt.
Just nu sitter jag och fryser och väntar på att klockan ska bli 15:30 så man kan gå hem och boka tvättid.
Det är dags nu liksom.
Sen blir det en tbane-resa till Abrahamsberg! Yey!

Får en ny mobiltelefon i veckan, förhoppningsvis, beror på hur sega Telia är.
Det blir en Sony Ericsson W580i. En musiktelefon med ett minneskort på 2gig..
Sweet.
[Kommer inte byta nummer, så ni vet..]
__________________________________________



Nu är jag hemma!

IDAG? Duscha och åka hem till Johan.
IGÅR? Skansen och mat och film och mys.
IMORGON? Jobba.
I ÖVERMORGON? Jobba och tvätta. Och fotboll.
DAGENS MUSIK? Radio..
DAGENS KLÄDSEL? Jeans, tisha, hood.
REKOMMENDERA EN LÅT? Transatlanticism - Death Cab.
EN FILM? Cubic.
VAD SKA DU GÖRA IKVÄLL? Hångla.
VAD VILL DU GÖRA JUST NU? Ta tag i mig själv så jag kommer härifrån!
VAD HAR DU ÄTIT IDAG? Frukostmacka & lucnhpaj.
SENASTE LÅT DU HÖRDE? Kommer jag inte ihåg.
SENASTE INKÖP? Frukostmackan.
DET SENASTE DU SLÄNGDE BORT? Nåt papper.
BRUKAR DU ÄTA FRUKOST? Njee..
VAD GÖR DU OM HELGERNA? Hänger, dricker, sover.
BRUKAR DU BÄDDA SÄNGEN? Njaae..
HAR DU MEST SKIVOR ELLER FILMER? Skivor.
HUR MÅNGA TIMMAR SOVER DU PÅ EN NATT? För lite.
FÖREDRAR DU ATT VARA SINGEL? Nä.
ÄR DU SINGEL? Nä.
ÄR DU NÖJD MED DIG SJÄLV? Jovars.
HUR MÅR DU JUST NU? TRÖTT..
SENASTE DU SÅG PÅ TV? Top Model 9.
SENASTE FILM? Rocknroll Highschool.
VAD VAR DET SENASTE DU SA? Ok hej då!
VAD HAR DU I DITT FÖNSTER? Växter, värmeljus, en lampa och termometer.
VAD BEHÖVER DU MEST JUST NU? Kraaamar.
VAD HÄNDER I HELGEN: Fest på fredag. Sen lugnt.
VAD HAR DU PÅ MACKAN: Ost.
VAD HAR DU I GLASET: Det beror på.
VAD DANSAR DU TILL: Justin.
VEM SOV DU SENAST ÖVER HOS: Johan.
VEM SÅG DU SENAST NAKEN: Johan.
VAD GÖR DU NU: Fördriver tiden.
NÄMN EN HÄNDELSE DU SKRATTAR ÅT BARA DU TÄNKER PÅ DEN: När Johan fylleramlade.. Ahh, ni skulle vart där.
JAG HAR KYSST: Johan alldeles för lite idag.
JAG VILL BLI: Tatuerad.
ÖL ELLER VIN: Öl.
ÄR DU SNÄLL: Mmm..
VAD DRICKER DU FÖR KAFFE: Gott kaffe.
VEM RINGDE DIG SENAST: JohanL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0