Fuck Nordea.

Är så trött på Nordea nu. Skulle fått mitt nya Visakort i fredags men nääää. Och inte idag heller. Piss..

Idag fyller min mamma år. Ringde henne för någon timma sedan, hon hade släkten över på fika. Släkten är inte så stor. Det är jag, min mamma, min syster, moster, en kusin och mormor. Men det räcker. De är bra. Och helt plötsligt längtar jag till Borås över jul, i alla fall hem till mamma. Klä granen på kvällen innan julafton, dricka glögg eller vin eller en öl och kolla dålig tv. Mysbyxor och filtar. Sen på morgonen så väcker jag syrran genom att ta kort på henne. Två år i rad har jag lyckats nu. Jag tvivlar på att det fungerar i år också.

Längtar till nyår också. Michaela och hennes Johan kommer upp och ska fira med oss. Vad vi ska göra är ännu ett mysterium, men det löser sig. Det ska i alla fall bli galet kul att ha vänner här igen! Det var längesedan. Jag saknar mina vänner så såå mycket. Jag var alldeles nere i lördags, hade inget att göra, mina få vänner här var upptagna. Jag saknar att bara kunna ringa någon och att vi ses någonstans och snackar skit i några timmar. Någon som redan känner mig, som vet allt. Det är jobbigt med ytliga bekantskaper, som man måste uppdatera om allting. Jag orkar inte lära känna.. Klart det finns undantag. Och just nu så behöver jag saker att göra, folk att umgås med mer än någonsin, men jag orkar inte! Jag känner mig helt kraftlös. Jobbig känsla.. Märklig känsla..

Hur som helst var det en mysig söndag igår. Med Gröna Lunds julmarknad, brända mandlar, varm choklad.. Och på kvällen åt vi middag hos Johans familj. De är underbara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0