Emo schmemo

07:21

Men herregud, låt den här trenden falla ner och dööö!!!

http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article3147931.ab
___________________

Något som är så långt bort från emo som det kan bli är Hoffmaestro & Chraa. Jag och Sandra åkte ända till Södertälje igår för att se dem spela, något som trots regn och lera blev en bra upplevelse.
Sandra hade fjädrar i håret, det hade även ett dussin ungdomar jämte och bakom oss, fast vi var inte lika fast beslutna om att ligga med sångaren som de var. Herregud denna idoldyrkan! Det är sorgligt och pinsamt att se hur de beter sig framför scenen, sångaren "Hoffe" är precis lika mycket människa som du och jag, bara det att han råkar stå på en scen och sjunga (med den underbara röst han har).
I alla fall, utöver dessa utveckligsförstörda, små liv så var det kul! Riktigt kul. De har en scennärvaro som jag tycker mycket om och de bjuder på sig själva. Ett stort minus för att de inte spelade Highway Man, annars en klart godkänd spelning.
___________________

08:53

Sitter och läser människors bloggar. Bl.a. Blondinbellas pojkvän Nils blogg. Meningslöst och tråkigt skriver han. Dessutom kan han inte stava till müsli.
Och han ska bli advokat. Eller, det vet jag inte. Men han pluggar ju juridik, sååå...
Sen har jag självklart läst bröderna Schulmans bloggar, som är något av min favoritsysselsättning på dagarna. Fnissade lite för mig själv och gick sedan vidare till Katrin Schulmans blogg. Läser om panikångest och har lärt mig en ny förkortning av ordet fokuserad, "fokad" kallar hon det. Varför inte vara skriva ut hela ordet? Ah, de där stockholmarna. De är roliga...
Sen kom jag att tänka på hur jävla asocial jag blivit sedan jag flyttade hit. Jag har folk att umågs med om jag bara kunde anstränga mig lite. Trots att en del av dem tillhör mitt förflutna på ett sätt som kanske inte är av den trevligaste sorten. Och trots överflöden av kvinnor på jobbet så orkar jag inte ta tag i det och fråga om en fika någon dag. Jag vill egentligen bara sitta hemma, titta på filmer/serier/fotboll tillsammans med min härligaste Johan. Och jag vet att det antagligen är för att hösten är på väg, det regnar, blir kallare, löven börjar så smått falla till marken och med det kommer depressionen. Ett långvarigt sökande efter små lyckorus som kan få en att ta sig igenom den mörka vardagen, i alla fall tills helgen kommer och man häller i sig alkohol tills man glömmer att det är kallt.
Jag orkar inte med en höst och vinter till.
Så, på måndag när lönen kommer ska jag gå till närmaste hälsobod och köpa på mig ett lager vitaminer och mineraler så det räcker tills våren behagar visa sig igen.
Yes.
___________________

11:19

Såhär roligt har jag på jobbet just nu:
 



Tackar gudarna för Paint på datorn..
(Tryck gärna på bilderna för en större version!)

Nu är det lunchdags. Undrar vad som bjuds idag? Är sjukt hungrig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0